El arte, la técnica y lo político:

a propósito de La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica, de Walter Benjamin

Authors

  • Natalia Radetich Filinich Universidad Nacional Autónoma de México

Keywords:

cult value, production conditions, utopuanism, emancipation

Abstract

This article introduces a set of observations concerning Walter Benjamin’s The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. It mainly takes two distinct matters into account: the relationship established between art and politics, and the problem of technology and the conditions under which art is produced. The goal is to present us with several summaries of Benjamin’s considerations, as well as the debates and discussions these have fostered, so that we might also take a quick glance at some of the writings by Theodore W. Adorno and Max Horkheimer which, through a critical lens, have something to say about the matter at hand.

Author Biography

Natalia Radetich Filinich, Universidad Nacional Autónoma de México

Realiza el doctorado en antropología en la Universidad Nacional Autónoma de México. Es maestra en filosofía por la misma universidad y licenciada en etnología por la Escuela Nacional de Antropología e Historia. Entre sus publicaciones se encuentra el libro La risa y el quebranto (Conaculta/Fonca, 2006). Ha desarrollado su trabajo en un territorio de cruce entre la antropología y la filosofía.

Published

2012-04-27

How to Cite

Radetich Filinich, N. (2012). El arte, la técnica y lo político:: a propósito de La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica, de Walter Benjamin. Argumentos Estudios críticos De La Sociedad, (68), 15–28. Retrieved from https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/259