Ciencia social y educación para la democracia

Authors

  • Javier B. Seoane C. Universidad Central de Venezuela

Keywords:

ciencia social, ética democrática, educación para la democracia.

Abstract

This essay presents the impulse that the social science can offer to a democratic ethos in the educational field. In this sense, it exposes some ethical and democratic implications in works of relevant social thinkers (Max Weber, Peter Berger, Jürgen Habermas, Immanuel Wallerstein and Richard Rorty). Second, the essay outlines a critical concept of education for the democracy. Finally, it presents a set of contributions of the social science to this type of education.

Author Biography

Javier B. Seoane C., Universidad Central de Venezuela

Doctor en Ciencias Sociales (Universidad Central de Venezuela). Profesor e Investigador Asociado de pregrado y postgrado de la Universidad Central de Venezuela y Titular de la Universidad Católica Andrés Bello.

Published

2012-11-30

How to Cite

Seoane C., J. B. (2012). Ciencia social y educación para la democracia. Argumentos Estudios críticos De La Sociedad, (70), 195–212. Retrieved from https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/238